Onze missie

We streven naar een warm nest voor iedereen in onze scholengemeenschap en voorzien voldoende zuurstof om stap voor stap en in een voortdurende beweging grenzen te verleggen. Onze medewerkers zijn bezielers, die de jongeren stimuleren en gidsen. Ons uitgebreid netwerk creëert verbondenheid. Het resultaat? Fiere leerlingen. Daar doen we het voor.

Als scholengemeenschap willen we in de eerste plaats een warm nest zijn voor alle leerlingen. We geven hen een veilig én beschermd plekje, waar ze tot rust komen,  plezier beleven en zich verbonden voelen, kortom, waar ze graag naar school komen.

In onze scholengemeenschap staat elke leerling centraal. We erkennen en stimuleren ieders eigenheid en werken tegelijk aan een sterk groepsgevoel waar diversiteit een meerwaarde is. Ons uitgebreid aanbod en onze waaier aan diverse activiteiten bieden aan iedereen extra mogelijkheden om zichzelf te kunnen zijn!

Onze ruimdenkende ploeg geeft elke leerling voldoende zuurstof. Zo creëren we kansen en geven we onze jongeren ruimte om, indien nodig, hun tweede adem te vinden. We ondersteunen en gidsen onze leerlingen op hun tocht naar volwassenheid. Tegelijk moedigen we onze leerlingen aan om op eigen initiatief en met eigen verantwoordelijkheid de volgende trede te nemen.

Voortdurend bewegen geeft ons stabiliteit. Stilstaan is immers achteruitgaan. Dus stimuleren we onze leerlingen om hun grenzen te verleggen in hun leren en leren leven en hun talenten te ontwikkelen op hun eigen ritme. We voelen de noodzaak om te blijven vernieuwen en om energiek en ondernemend te zijn.

Elke dag willen we onze leerlingen bezielen, vanuit het christelijke verhaal, zodat we als ervaren gids een blijvende stimulans zijn. We moedigen hen aan en bevestigen hen met oog voor detail en voor het groter geheel, goed beseffend dat wij hen enkel voorbereiden op wat komt. We zijn samen op weg, maar de leerlingen bepalen hun eigen reis, naar een toekomst die zij zelf uittekenen. Onze gedrevenheid is groot, ons enthousiasme aanstekelijk.

Verbondenheid met verschillende partners loont meer dan ooit. Een uitgebreid netwerk biedt extra kansen. Het verbindt mensen over alle generaties heen en zorgt voor gezelligheid en een veilig gevoel. Wat goed verbonden is, versterkt en raakt niet makkelijk stuk. Daarom blijven we streven naar een grote betrokkenheid van diverse partners: ouders, CLB, bedrijven, …

Alle leerlingen mogen terecht fier zijn als zij klaar zijn voor de grote sprong. als ze deze met gezond zelfvertrouwen en een positief zelfbeeld nemen, dan zijn wij geslaagd in ons opzet en zijn we fier op onze leerlingen en op onze ploeg die hen heeft begeleid. Op naar de volgende stap!

Ontdek ook het specifieke pedagogische project van onze entiteiten De Keiwijzer, het Lodewijk Makeblijde College en De Ast.